Moje doświadczenie w e-commerce zdobyte w trakcie realizacji 17 projektów własnych e-commerce – sklepów, które z sukcesami zrealizowały kilkaset tysięcy zamówień, pozwala doradzać w każdym elemencie funkcjonowania biznesu i tworzyć strategie, które przynoszą krótko i długoterminowe rezultaty.
Dbam tak samo o wyniki sprzedażowe, jak i o standard obsługi klienta, opinię o sklepie czy budowanie zespołu firmy.
W zarządzaniu e-biznesem trzeba krytycznie podejść do oceny własnych kompetencji i szans. Osobie wewnątrz firmy brakuje tego krytycznego i obiektywnego spojrzenia. Pułapka wiąże się również z tym, że to co się zna, wybiera się chętniej. Tak też jest w zakresie oceniania własnych pracowników, agencji, produktów, sposobów działania na rynku, ale również taktyki dotarcia do klientów i zmiany podejścia w generowaniu ruchu i sprzedaży.
Na pierwszym etapie, rekomenduję naszym klientom przeprowadzanie wspólnie z klientem badań barier wzrostu oraz efektywności organizacyjnej, które pokazują nam czy we firmie występują bóle wzrostowe oraz na jakich poziomach takie bóle występują a w następnym kroku rekomenduję zbudowanie strategii – tzw. Mapa Strategii całej działalności na 3-5lat.
W jednym z kolejnych kroków, weryfikujemy przyjętą strategię marketingową oraz występujących problemach.
Opieramy się na dostępnych w firmie zasobach ludzkich, finansowych i możliwościach, aby w kolejnym etapie przejść do rekomendacji działań i wdrożeń zbudowanych na naszych zewnętrznych i obiektywnych spostrzeżeniach.
Każde działanie strategiczne musi być oparte na dogłębnej analizie. Na pierwszym etapie przeprowadzamy badania jakościowe i ilościowe obecnych klientów, analizujemy rynek i konkurencję.
Sprawdzamy skuteczność obecnych działań marketingowych i reklamowych. Analiza pozwala nam ustalić realne problemy, które uniemożliwiają dalszy rozwój lub skalowanie firmy. Pomagamy sklepom zrozumieć dane i uczymy korzystać z nich na bieżąco, gdyż tylko w ten sposób można zapewnić stabilny rozwój. W skład analityki wchodzą takie działania, jak:
Jeśli firma oprócz działalności e-commerce prowadzi również inna działalność, a e-commerce jest jednym z kanałów sprzedaży, wówczas rekomendacje po przeprowadzaniu Mapy Strategii na 3-5 lat dotyczą całej działaności.
Na podstawie analizy tworzymy szczegółową strategię, na której sklep bazuje dalsze działania. Określamy persony, definiujemy rynki docelowe i pozycjonowanie sklepu. Ustalamy przewagi konkurencyjne sklepu oraz Value Proposition, czyli najważniejsze korzyści, jakie oferuje ecommerce dla klienta. Pracujemy także nad ścieżką zakupową i udoskonalamy Customer Experience, czyli całościowe doświadczenie klienta ze sklepem. Znajomość i odpowiednie wykorzystywanie tych informacji stanowi podstawę sukcesu biznesowego.
Stworzenie lub posiadanie strategii marketingowej oraz określenie celów pozwala na opracowanie taktyki komunikacji. Na tym etapie ustalamy zarówno kanały, jak i sposób komunikacji oraz budujemy lejek marketingowo-sprzedażowy. Tworzymy też wytyczne identyfikacji wizualnej.
Ustalamy potrzeby według obecnych kompetencji zespołu, a w razie potrzeby wspieramy w znalezieniu i negocjacjach z agencjami reklamowymi lub software house’ami. Ponadto, dobieramy i pomagamy wdrożyć systemy CRM, marketing automation czy też platformę e-commerce.
Opracowanie taktyki to trudny, lecz niezwykle istotny etap w rozwoju każdego e-commerce’u, a nasi konsultanci pomogą Ci przejść go jak najsprawniej.
Z przyjemnością poświęcę swój czas aby spotkać się z Tobą i niezobowiązująco porozmawiać o metodyce i doradztwie.
Zarezerwuj bezpłatne spotkanie już dziś! Wybierz termin najlepszy dla Ciebie!
Z przyjemnością poświęcę swój czas aby spotkać się z Tobą i niezobowiązująco porozmawiać.
Zarezerwuj spotkanie już dziś!